|
Dobrze powiedziane Większość win kultowych i wiele innych równie niepijalnych ... Ch'ng Poh Tiong, dziennikarz
Promocja!
Magazyn Wino
01-510 Warszawa
|
A
A
A
Na zdrowie! 31-10-2010 Ewa Rybakdrukuj Zbawienny wpływ umiarkowanych ilości wina na zdrowie znany jest od dawna. Tym niemniej naukowcy nie porzucają badań – ostatnie doniesienia uczonych z Akademii Medycznej Uniwersytetu Harvarda dostarczają kolejnych informacji. Opublikowane w październikowym numerze pisma medycznego Heart Rhythm wyniki testów pokazują, że kobiety spożywające umiarkowane ilości alkoholu są znacznie mniej narażone na nagły zgon sercowy (Sudden Cardiac Death, SCD; nie mylić z zawałem serca). Poprzednio podobne badania przeprowadzano wyłącznie dla mężczyzn, z podobnym zresztą rezultatem. Naukowcy ogłosili, że niewielkie lub umiarkowane spożywanie alkoholu można uznać za element zdrowego stylu życia i profilaktyki chorób przewlekłych, w tym SCD. Przebadano ponad 85 000 kobiet w wieku 30-55 lat. Wyniki pokazują, że u kobiet spożywających 1-2 standardowe porcje alkoholu dziennie (co odpowiada dawce do 230 ml wina), ryzyko wystąpienia nagłego zgonu sercowego, ataku serca i przewlekłych chorób układu krążenia spada o prawie połowę w stosunku do danych właściwych dla abstynentek. Jednocześnie picie przez kobiety nieco większej od wskazanej powyżej ilości alkoholu powoduje ponowne zrównanie tych poziomów. Fatalnych skutków picia jeszcze większych dawek nikomu chyba wyjaśniać nie trzeba i najnowsze badania je potwierdzają. Nie stwierdzono wpływu rodzaju spożywanego alkoholu na wyniki badań. Redakcja Magazynu WINO jednak radzi wino. (na podstawie www.winespectator.com, www.heartrhythmjournal.com) Nie ma jeszcze komentarzy na Forum | Dodaj nowy wątek
|
Sytuacja Biodynamiczna Jutro: 23 maja 2012 Do 11 czas Korzenia, od 12 do 15 czas Kwiatu, od 16 czas przejściowy. Dziś: 22 maja 2012 Przez całą dobę czas Korzenia. Wczoraj: 21 maja 2012 Do 14 czas przejściowy, od 15 czas Korzenia. Objaśnienia
Najnowsze wpisy na blogach Francja na stojąco Ostatnio na łamach portalu Magazynu Wino pisaliśmy, że Francuzi rozpoczęli szeroko zakrojone działania marketingowe, mające promować ich winiarstwo na...
Côtes de Bourg czyli pijmy bordeaux Stephen Brook w „Bordeaux – People, Power and Politics” z 2002 r. twierdzi, że wielu ludzi uważa, iż regiony takie jak Bourg czy Blaye leżą... Nie pisz o grignolino
Ciepłego majowego popołudnia zwiedzaliśmy z A. piwnice Castello di Neive. Wła Prasówka 47 Pół roku temu pisałem w jednej z wiadomości ze świata, że laureat nagrody Nobla z fizyki, astrofizyk i kosmolog Brian Schmidt, jest jednocześnie... Kalendarz imprez Najbliższe: Objaśnienia: Nie widzisz tu Twojej imprezy? Napisz do nas!
Podkarpackie: duże zainteresowanie szkoleniem dla winiarzy
Około 150 osób uczestniczy w szkoleniu dla początkujących winiarzy i osób, które chciałyby nauczyć się uprawiać winorośl oraz produkować wino. (wyborcza.pl) Wielka Majówka w lubuskich winnicach! Od soboty 28 kwietnia do 3 maja swoje podwoje otwiera osiem lubuskich winnic. (zielonagora.gazeta.pl) Biedronka bada winiarskie preferencje Polaków Wyniki badań przeprowadzonych na zlecenie sieci dyskontów pokazują, że wino jest na drugim miejscu wśród preferowanych przez dorosłych konsumentów trunków. (pieniadze.gazeta.pl) Chcesz zrobić dobre wino? W maju na Podkarpaciu trzy dni bezpłatnych szkoleń dla początkujących winiarzy. (rzeszow.gazeta.pl) |
||||||||||||||||||||
|
||||||||||||||||||||||








Blog Ewy Rybak
Blog Tomasza Prange-Barczyńskiego
Blog Ewy Wieleżyńskiej
Blog Andrzeja Daszkiewicza

